Jul,jul

Jag vill ha jul det är en sak som är säker, sitter här med jul musik massa tända ljus och glögg.
längtar efter tomten, tänk när farfar kommer gående längs gatan i den röda rocken och alla små söta kusiner i sina fina jul kläder är helt till sig för att dom ser tomten. Alla ska ut på trappan och ta imot tomten. Pappa hämtar en stol i köket som tomten kan sitta på när han läser vad som står på paketen. Alla läger sina paket så fint i en hög och väntar spänt på att få öppna, medans jag kommer på mig själv sitta under bordet och smyg öppna,  haha typiskt mig. Jag är äldst och ändå den som inte klarar av att vänta.
Men visst handlar julen om så mycket mer, att vara tillsammans! Det är sådant man kanske inte tänker på, men  nu när min lilla syster börjat skriva önskelistan till tomten. Just då känner jag att jag inte längre ser lika mycket ser fram imot alla spänande paket. jag leker inte längre med dockor och nallar, jag har jätte svårt att veta vad jag ska önska mig. jag skiter i att önska mig något alls iår, jag ska njuta av julen ändå bara för att den är så mysig och trevlig på så många andra sätt, sen får julklapparna vara en liten bonus.
Tänk dom som inte har någon familj, stackarna som får sitta på gatan utan mat, utan någonstans att bo, utan någon som överhuved taget bryr sig om dom. Jag skulle så gärna vilja hjälpa till, göra någon stackare lite glad. Man känner sig rätt vuxen ibland men fan heller jag är fortfarande ett litet barn. Men någon gång när jag blir stor, då ska jag göra något för världen. 

       Man kan inte göra allt, men man kan göra något 


                                        




/LindaFanny


Kommentarer
Postat av: Linn

Längtar oxå :P och till nyår ofc! xD btw; fiin blogg :D

2009-11-20 @ 22:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0